Op de foto ondertekenen Peter Admiraal en Laura van Kuppeveld van BrandCharity uit Den Bosch de nieuwe samenwerkingsovereenkomst. Namens Quiet Den Bosch zet Tessa van Berkel (links) haar handtekening.
Op de foto ondertekenen Peter Admiraal en Laura van Kuppeveld van BrandCharity uit Den Bosch de nieuwe samenwerkingsovereenkomst. Namens Quiet Den Bosch zet Tessa van Berkel (links) haar handtekening.

BrandCharity steunt Quiet Den Bosch met meer dan geld alleen

Human Interest 830 keer gelezen

DEN BOSCH | De naam zal niet bij iedereen direct een belletje doen rinkelen, maar BrandCharity is een gewaardeerde samenwerkingspartner voor Quiet Den Bosch. Deze organisatie sponsort niet alleen met geld, wat zeer welkom is, maar ze organiseren ook zelf activiteiten voor de members. Tijd voor een nadere kennismaking met Peter Admiraal en Laura van Kuppeveld van BrandCharity.

door Corine Lamers

Waarom kozen jullie voor Quiet Den Bosch?
Peter is daar heel helder over. Ze zochten bewust naar lokale partijen om mee samen te werken. Bij het eerste contact reageerde het team van Quiet direct enthousiast en kwam er een ideeënstroom op gang. “Het contact verloopt gemakkelijk, de lijnen zijn kort en onze locaties zitten op loopafstand. Zo kon ik gemakkelijk een keer naar de wekelijkse vrijdagochtend inloop en de vibe die bij Quiet hangt, persoonlijk ervaren. En dat sprak me aan. We zijn daarom in 2022 een samenwerkingsverband aangegaan voor een jaar en dat is ons goed bevallen. Daarom hebben we onze overeenkomst voor 2023 verlengd.”

Hoe zag die samenwerking er het afgelopen jaar uit?
Het BrandCharity team zoekt telkens naar manieren om zoveel mogelijk mensen te helpen met de spullen en mankracht die voor handen is. “We hebben daardoor producten, bijvoorbeeld pannen en andere keukenbenodigdheden, kunnen doneren en met de hulp van onze gemotiveerde collega’s filmmiddagen voor members georganiseerd. In ons pand is daarvoor een mooie zaal, waar we er met z’n allen voor zorgen dat het onze gasten aan niets ontbreekt. Zo maken we er samen een fantastische middag van”, vertelt Peter.
Laura noemt ook de organisatie van een kookworkshop. Hierbij kwamen letterlijk twee werelden samen, die van het bedrijfsleven en van de members. Maar door gezamenlijk te koken en te eten werd het al snel één grote groep. De reacties vanuit alle betrokkenen waren zeer positief en er zijn dan ook plannen om dit nog een keer te organiseren.

Wat is het meest bijgebleven?
Peter noemt het plezier dat de Community met elkaar heeft. Je ziet mensen daar echt genieten, dat is het mooie van Quiet, dat positieve. “Dan denk ik, laat dat de overhand hebben. Ik wil iedereen dan ook meegeven: ga uit van je eigen kracht. Probeer met jouw kracht iemand te helpen die deze kracht niet heeft.” Zo ziet hij ook een dame die op zo’n inloopochtend haar naaimachine meebrengt en zegt: ‘Dit vind ik leuk en ik kan dit goed’. “Dat vind ik een perfect voorbeeld van dat iedereen zijn eigen kracht heeft.” Het is Laura opgevallen dat members met trots vertellen over hoe zij zelf vrijwilligerswerk doen bij Quiet, of met eigen acties anderen helpen. “Het is super interessant om zo te horen hoe mensen in het leven staan. Ja, dat was heel leerzaam, ook voor mijn collega’s die aan deze activiteiten meegeholpen hebben.”

Het is duidelijk dat de actieve samenwerking tussen BrandCharity en Quiet Den Bosch geleid heeft tot fijne momenten voor de members en tot een goede band tussen sponsor en Community. BrandCharity en Quiet kijken dan ook uit naar de gedoneerde producten en activiteiten, die hopelijk dit jaar weer mogelijk zijn.

Over Quiet Den Bosch

Quiet wil armoede onder de aandacht brengen én verzachten. Dat doet zij door haar members (mensen die leven in armoede) gesponsorde producten en diensten aan te bieden die ze zich normaal gesproken niet kunnen veroorloven. Alle hulp daarbij is van harte welkom! Meer informatie: quiet.nl/den-bosch/.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant