
Den Bosch deelt wapens uit aan eigen inwoners
Human Interest 1.356 keer gelezenDEN BOSCH | Vanaf vandaag kunnen inwoners uit de gemeente ’s-Hertogenbosch het nieuwe kleurrijke ‘wapen’ in de vorm van een embleem gratis bestellen. Dit cadeau aan de Bosschenaar komt van Citymarketingorganisatie Den Bosch Partners.
In de lente presenteerden zij een nieuw stadsmerk. Vanaf maandag is de officiële lancering en geven ze het nieuwe stadsmerk letterlijk aan de inwoners. In totaal liggen er 11.000 gratis ‘wapens’ klaar. Het cadeau aan de inwoners wordt geïntroduceerd door 11 Bossche ambassadeurs, die het ‘wapen’ met trots als eerste dragen. De komende weken wordt het als campagne zichtbaar op communicatieuitingen in de stad en social media. Inwoners kunnen via de website zinindenbosch.nl één van de 11 versies van het embleem claimen.
Het embleem kan vervolgens opgehaald worden in één van de 25 aangesloten winkels in de Bossche binnenstad. Den Bosch Partners wil inwoners daarmee opnieuw kennis laten maken met het rijke aanbod van lokale ondernemers. Voor de gratis emblemen geldt, op is op. Na de introductie worden de emblemen verkocht in de Stadswinkel aan de Markt.
“We hopen dat de inwoners van Den Bosch de nieuwe visuele stijl van de stad met trots gaan omarmen, zoals Bosschenaren dat zo goed kunnen. Het is tenslotte hun stad. Hoe kan dat beter middels een embleem?”, aldus Lianne Elemans, namens Den Bosch Partners.
‘Zin in Den Bosch. Zin in morgen’
Het nieuwe stadsmerk is mede geïnspireerd op de Oeteldonkse emblemencultuur. Het staat symbool voor de Bossche kernwaarden vereniging, levenslust en verbeeldingskracht.
Den Bosch Partners heeft dit Bossche DNA, samen met een collectief van Bossche creatieve professionals, vertaald naar een heldere boodschap: ‘Zin in Den Bosch. Zin in morgen’. Dit motto verbindt het rijke verleden van de stad met een ambitieuze toekomst. Het wordt de komende jaren de kernboodschap achter de citymarketingactiviteiten.
Nogmaals Elemans: “Den Bosch is een stad met goede zin en viert graag het leven. Het motto ‘Zin in Den Bosch. Zin in morgen’ draagt dat gevoel uit. De keuze voor een embleem als vorm is daarbij respectvolle knipoog naar de rijke cultuur van vereniging die onze stad al honderden jaren voortstuwt”.
Meerjarig programma
Het lanceren van het nieuwe stadsmerk is pas het begin van een meerjarig citymarketingprogramma. Dit programma is gericht op trots vergroten onder inwoners, aantrekken van meerdaagse bezoekers en stimuleren van nieuw ondernemerschap. Onlangs is de nieuwe website www.visitdenbosch.nl gelanceerd en is de nieuwe Stadswinkel geopend in het voormalige VVV-kantoor aan de Markt. De komende jaren zal de nieuwe visuele stijl op tal van plekken zichtbaar worden in en buiten de stad.
