
Een nieuwe verbinding voor ‘s-Hertogenbosch
Human Interest 167 keer gelezenOnlangs is de brug over de Zuid-Willemsvaart officieel geopend. Een bijzondere plek die Nieuwehagen en de binnenstad met elkaar verbindt én uitnodigt om even stil te staan, elkaar te ontmoeten en van het uitzicht te genieten.
De opening werd verzorgd door wethouder Ralph Geers, ontwerper Ruud Reutelingsperger van Kunstenaarscollectief Observatorium en Huub Bouwman namens de bewoners van Nieuwehagen.
Met een optreden brachten de dansers van de Vooropleiding Hedendaagse Dans, onder leiding van Geraldine van de Griend, het thema verbinding tot leven.
Een bijzondere bijdrage kwam ook van Stadsdichter Kelly Verdonk. Zij schreef het gedicht voor de brug, dat de naam ‘Wachten op de brug’ draagt. Haar woorden zijn niet alleen tijdens de opening voorgedragen, maar ook verwerkt in het ontwerp van de brug zelf.
De nieuwe brug was overigens een wens van omwonenden. Zij opperden het idee toen de gemeente om ideeën en suggesties vroeg voor het Zuid-Willemspark. Hierbij wordt de Zuid-Willemsvaart omgevormd tot een langgerekt park voor de binnenstad.
Download de gratis app van de Bossche Omroep
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de gemeente ’s-Hertogenbosch? Download vandaag nog de gratis Bossche Omroep app vanuit de App Store of Play Store om op de hoogte te blijven, geïnformeerd te worden en verbonden te blijven met de wereld om je heen.















