
Lolly uitgeroepen tot ‘Kantoorhond van het Jaar 2026’
Human Interest 161 keer gelezenHet Nederlandse Kooikerhondje Lolly is door de Raad van Beheer verkozen tot ‘Kantoorhond van het Jaar 2026’. Met ruim 700 stemmen was Lolly de publieksfavoriet en ook de jury koos haar als winnaar. Lolly is van eigenaresse Juliette Kempen en ‘werkt’ in de ouderenzorg bij Vitalis Brunswijck in Eindhoven.
De verkiezing, georganiseerd door de Raad van Beheer, de koepelorganisatie voor fokken en houden van honden, trok dit jaar meer dan 100 aanmeldingen en leverde ruim 5.600 stemmen op. De bekendmaking van de winnaar vond plaats rond 26 juni, tijdens de internationale ‘Take Your Dog to Work Day’.
Paul Peeters van de Raad van Beheer: ‘Alle kantoorhonden zijn voor ons toppers, maar Lolly sprong eruit. Ze is een unieke combinatie van huishond, sporthond, kantoorhond en zorghond. Bovendien is ze een Nederlandse Kooikerhondje, één van onze negen Nederlandse hondenrassen.’
Lolly speelt een belangrijke rol in het dagelijks leven van bewoners en medewerkers. Eigenaresse Juliette Kempen ziet hoe haar hond bijdraagt aan rust en verbinding: ‘Lolly kan met haar aanwezigheid soms meer doen dan ik als zorgverlener. Zonder oordeel, gewoon door er te zijn, worden bewoners rustig en genieten ze zichtbaar.’
Door het succes zal de verkiezing ook in 2027 opnieuw plaatsvinden.


















