
Gemeente zet streep door evenementen op vrijdag; Festival TREK en Drijf-in Bioscoop afgelast vanwege hitte
Human Interest 488 keer gelezenDe gemeente ’s-Hertogenbosch trekt vandaag de evenementenvergunning in van drie geplande evenementen. Het gaat onder andere om Festival Trek in het Zuiderpark en Drijf-in Bioscoop op Het Frontier in de Groote Wielen.
De gemeente bekijkt nog wat het doet met de vergunningen voor evenementen verder dit weekend en neemt daar op zo kort mogelijke termijn een besluit over. Organisatoren worden geïnformeerd. Zij zullen zelf hun bezoekers informeren.
De gemeente neemt het besluit om een paar redenen. Allereerst heeft het KNMI code rood afgegeven. Dit is een weeralarm waarbij het extreme weer een grote impact heeft op de samenleving. Dat zit ‘m op dit moment met name in de hoge temperatuur. In dit kader is eerder deze week ook al het Nationaal Hitteplan actief geworden.
Daarnaast geeft ook de GHOR, de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio, aan dat het onder deze omstandigheden niet verstandig is om evenementen door te laten gaan. De druk op de zorg is op dit moment hoog is. Die is al hoog vanwege de aanhoudende warmte. De druk daarop mogelijk vergroten, ziet de gemeente als het nemen van een ongeoorloofd risico. Locoburgemeester Pieter Paul Slikker: “De weersomstandigheden zijn extreem, dit maken we in Nederland zelden mee. We vinden dat we hierin onze verantwoordelijkheid moeten nemen richting inwoners, de zorg, organisatoren van evenementen, bezoekers, vrijwilligers en andere betrokkenen. Hoe jammer dat ook is, dit doen we alleen in het uiterste geval.”
Download de gratis app van de Bossche Omroep
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de gemeente ’s-Hertogenbosch? Download vandaag nog de gratis Bossche Omroep app vanuit de App Store of Play Store om op de hoogte te blijven, geïnformeerd te worden en verbonden te blijven met de wereld om je heen.















