De beide zussen uit Nijmegen rusten even uit voor een etalage in de Hinthamerstraat.
De beide zussen uit Nijmegen rusten even uit voor een etalage in de Hinthamerstraat. Foto: Riky Kranz

Nijmeegse zussen zoeken verkoeling in Den Bosch

Ingezonden 158 keer gelezen

“Maandagochtend rond 11.30 uur liepen ik en mijn vriendin Lien door de Hinthamerstraat om een boodschap te doen”, schrijft Riky Kranz in haar toelichting bij bovenstaande foto. 

“Mijn vriendin zegt tegen mij: Kijk daar nou. In de schaduw voor een etalage met daarop de boodschap ‘Opruiming’ zaten twee dames op hun rollator met een flesje water in de hand. We zeiden tegen hen dat dit zo’n mooi plaatje was en ik vroeg of ik er een foto van mocht maken. Ja hoor, de dames waren akkoord. Ik zei dat ik de foto voor de dames zou afdrukken en in hun brievenbus zou stoppen als ik het adres zou krijgen. Het antwoord: Maar we wonen in Nijmegen. Ja dat is een beetje ver, zei ik: Maar hoe komen jullie dan hier? We logeren met die warmte lekker een midweekje in hotel Central, heerlijk met airco, luidde hun antwoord. Heel verstandig. En jullie leeftijd, mag ik die weten?, vroeg ik. Wij zijn zussen en altijd bij elkaar en we zijn 91 en 95 jaar. Nou petje af hoor, antwoorde ik. Vervolgens heb ik gelijk de foto twee keer afgedrukt en bij de receptie van Hotel Central afgegeven. Ook de receptionistes vonden het een prachtig plaatje. Hopelijk de lezers ook!”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant