
Goud voor Tessa in Ally Pally
Overige sport 261 keer gelezenTessa van Stenus (39), inwoner van Rosmalen en ook eigenaresse van de Rosmalense (Boks)gym TvS training, heeft het afgelopen weekend goud gewonnen tijdens een internationaal bokstoernooi in het prestigieuze Alexander Palace (Ally Pally) in Londen.
A klasse boksers (hoogste niveau) uit de hele wereld waren daarnaartoe gekomen om deel te nemen aan The Haringey Box Cup 2026, met 380 deelnemers één van het grootste toernooi van Europa! Tessa, uitkomend in het licht weltergewicht (65-67.5 kilogram), bokste de halve finale tegen een sterke Française en won deze partij overtuigd met een 5-0 score. Daarna stond ze tegen een zeer sterke tegenstandster uit Engeland. In een zenuwslopende finale won ze deze partij met een 3-2 uitslag. Met haar doorzettingsvermogen en tactiek heeft ze goud gewonnen op dit toernooi. Iets waar we als Nederland trots op mogen zijn! Samen met haar partner/trainer Allan Bergefurt (links op de foto) en trainer/coach Marc van Wijnen (rechts op de foto) heeft ze deze unieke prestatie neergezet.
Download de gratis app van de Bossche Omroep
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de gemeente ’s-Hertogenbosch? Download vandaag nog de gratis Bossche Omroep app vanuit de App Store of Play Store om op de hoogte te blijven, geïnformeerd te worden en verbonden te blijven met de wereld om je heen.















