Op 14 mei 1948 wordt Engelen als laatste gemeente in Noord Brabant aan het elektriciteitsnet aangesloten.
Op 14 mei 1948 wordt Engelen als laatste gemeente in Noord Brabant aan het elektriciteitsnet aangesloten. Foto: Erfgoed ’s-Hertogenbosch/Fotopersbureau Het Zuiden

Ons Den Bosch van weleer: elektriciteit voor Engelen

Historie 545 keer gelezen

Iedere twee weken plaatsen wij historische foto’s onder de noemer ‘Ons Den Bosch van weleer’. Deze rubriek wordt mogelijk gemaakt door Erfgoed ’s-Hertogenbosch.

Op 14 mei 1948 wordt Engelen als laatste gemeente in Noord Brabant aan het elektriciteitsnet aangesloten. De officiële afhandeling hiervan vond plaats in het gemeentehuis in bijzijn van dhr. Petit, directeur van de PNEM, dhr. De Quay, commissaris van de koningin en burgemeester Kempenaar en wethouder Kusters.

Erfgoed ’s-Hertogenbosch

Erfgoed ‘s-Hertogenbosch is hét kennis- en informatiecentrum in de gemeente op het gebied van archief, monumenten, archeologie en bouwhistorie. Kijk voor meer foto’s en verhalen op www.erfgoedshertogenbosch.nl.

Download de gratis app van de Bossche Omroep

Goed nieuws voor alle liefhebbers van lokaal nieuws uit de gemeente ’s-Hertogenbosch: de Bossche Omroep heeft een nieuwsapp! Download vandaag nog de gratis Bossche Omroep app vanuit de App Store of Play Store om op de hoogte te blijven, geïnformeerd te worden en verbonden te blijven met de wereld om je heen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant