Woonstichting JOOST gaat 4 flats in Hintham slopen voor nieuwbouw. Als eerste is de flat Herman Moerkerklaan aan de beurt. Daarna volgen de flats Fort Prins Willem, Hoogveld en als laatste De Engstoep.
Woonstichting JOOST gaat 4 flats in Hintham slopen voor nieuwbouw. Als eerste is de flat Herman Moerkerklaan aan de beurt. Daarna volgen de flats Fort Prins Willem, Hoogveld en als laatste De Engstoep. Foto: Woonstichting JOOST

Vier flats in Hintham worden gesloopt voor nieuwbouw

Wonen 4.387 keer gelezen

Woonstichting JOOST heeft het afgelopen jaar onderzocht hoe het de 4 flats in Hintham - te weten Hoogveld, De Engstoep, Fort Prins Willem en Herman Moerkerklaan - de komende jaren gaat aanpakken. Er waren twee opties: óf een ingrijpende renovatie óf sloop en nieuwbouw.

“Wij hebben uitvoerig onderzoek gedaan”, aldus een woordvoerder van JOOST: “We weten nu dat we zelfs met een hele grote, ingrijpende renovatie - en dus een enorme investering - we niet alle technische problemen kunnen oplossen. Met nieuwbouw kunnen we wel alles goed aanpakken. We hebben daarom de keuze gemaakt om de flats te gaan slopen voor nieuwbouw.

JOOST gaat de flats niet allemaal tegelijk aanpakken. Als eerste is de flat Herman Moerkerklaan aan de beurt. Deze bewoners moeten vanaf 2025 als eerste verhuizen. Daarna volgen de flats Fort Prins Willem (vanaf 2027), Hoogveld (vanaf 2029) en als laatste De Engstoep (vanaf 2031). 

JOOST: “Uiteraard gaat onze eerste zorg nu naar de bewoners uit. Onze collega’s van het wijkteam zijn deze en de hele volgende week in de wijk aanwezig voor het beantwoorden van de eerste vragen. Wij zorgen dat bewoners straks naar een nieuwe woning kunnen verhuizen. Terug naar de nieuwe flats of naar een andere woning. Komt er een woning leeg te staan, dan verhuren we die via een tijdelijk huurcontract. Er komen dus geen woningen langdurig leeg te staan.” 

Alle informatie voor bewoners is te vinden op www.wonenbijjoost.nl/ik-huur/flats-in-hintham/.

Download de app van de Bossche Omroep

Goed nieuws voor alle liefhebbers van lokaal nieuws uit de gemeente ’s-Hertogenbosch: de Bossche Omroep heeft een nieuwsapp! Download vandaag nog de gratis Bossche Omroep app vanuit de App Store of Play Store om op de hoogte te blijven, geïnformeerd te worden en verbonden te blijven met de wereld om je heen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant